In the Curriculum for Educación Plástica en LOMCE, en el Bloque de Expresión Artística, hay un criterio de evaluación que versa sobre el conocimiento de distintas facetas del mundo del arte:
6.3. Conoce alguna de
las profesiones de los ámbitos artísticos, interesándose por las
características del trabajo de los artistas y artesanos y disfrutando como
público en la observación de sus producciones.
En La Corrala, blog de equipo educativo del Espacio Fundación Telefónica, han publicado unas entrevistas con personas que trabajan en este mundo. No están escritas en inglés, pero pueden ser interesantes.
Como se coordina una exposición
Como trabaja un conservador del patrimonio
Y una experiencia muy interesante: convertir a los niños en comisarios de una exposición de arte.
Si no podemos invitar a un artista o artesano (alfarero, artista que trabaja en textiles o vidrio...) a clase o visitar un estudio, podríamos por lo menos encontrar vídeos para mostrar a los alumnos.
Y Proyecto Levadura en Madrid es un programa para llevar a los colegios a un artista-en-residencia, para vivir una experiencia conjunta entre artista y la comunidad escolar.
Un espacio virtual para compartir recursos para la asignatura de Arts and Crafts en colegios bilingües. Creado en el curso escolar 2015-2016 en el Grupo de Trabajo nº 205 CTIF Madrid Este
domingo, 27 de marzo de 2016
martes, 22 de marzo de 2016
MoMA digital collection
Here you can access the entire digital collection of the Museum of Modern Art in New York.
The collection

Also, resources for educators.
The collection
Also, resources for educators.
Artist-in-Residence.... at school!
Read this article from Art of Education:
How an Artist-in-Residence Can Send Student Confidence Through The Roof
If your school is in Madrid (city, not Autonomous Community), you can participate in the Proyecto Levadura (patrocinado por el Banco Santander) para llevar a un artista al colegio.
For more information, click here.
How an Artist-in-Residence Can Send Student Confidence Through The Roof
If your school is in Madrid (city, not Autonomous Community), you can participate in the Proyecto Levadura (patrocinado por el Banco Santander) para llevar a un artista al colegio.
For more information, click here.
lunes, 21 de marzo de 2016
Stop-Motion Animation in the classroom
Here is an example of student-created stop-motion animation:
Here you can find resources about how to do it:
A complete guide to stop-motion animation in the art room
Here you can find resources about how to do it:
A complete guide to stop-motion animation in the art room
Incan Textiles and Mayan Masks
For the study of The Early Modern Age, we can explore American Indigenous Art such as Inca Textiles.

Here is a free worksheet from Education.com (you must register for a free membership in order to download.)

Mayan Masks:



Here is a free worksheet from Education.com (you must register for a free membership in order to download.)
Mayan Masks:

Brancusi, a Romanian sculptor
The sculpture of Constantin Brancusi is quite appealing to children, and it can inspire many activities in the classroom. In an area where there are many students of Romanian origin, it also provides some cross-cultural possibilities.
Why is this sculpture called "The Bird"?

The Kiss:

Free worksheet on Brancusi available at Education.com (you must sign up for a free account, but they have many resources available for free.)
Why is this sculpture called "The Bird"?
The Kiss:
Free worksheet on Brancusi available at Education.com (you must sign up for a free account, but they have many resources available for free.)
domingo, 13 de marzo de 2016
Suscribirse a:
Entradas (Atom)